miercuri, decembrie 11, 2024

Călin Georgescu a luat o decizie surprinzătaore. E iureș pe TikTok

Călin Georgescu, candidat la președinția României, a...

Călin Georgescu, creația unei misterioase grupări organizate cu sediul pe TikTok. S-a activat în ultimele 2 luni | DOCUMENT

ActualitateCălin Georgescu, creația unei misterioase grupări organizate cu sediul pe TikTok. S-a activat în ultimele 2 luni | DOCUMENT

Succesul venit de nicăieri al lui Călin Georgescu în alegerile prezidențiale din România este rezultatul unei campanii extrem de bine pusă la punct pe TikTok, de către o grupare organizată deocamdată necunoscută care s-a activat brusc acum 2 luni.

Succesul obținut de Călin Georgescu în alegerile prezidențiale din România se datorează aproape exclusiv rețelei chinezești de socializare TikTok, pe care candidatul independent a fost promovat după un plan extrem de bine pus la punct, de către o misterioasă rețea care s-a activat coordonat acum 2 luni, potrivit unei analize Expert Forum.

Hashtag-ul Călin Georgescu (#calingeorgescu) a câștigat astfel, din septembrie până acum, 120 de milioane de urmăritori pe TikTok. ”Explozia de vizibilitate pare creată brusc şi artificial, exact la fel ca sondajele în care a explodat deodată cu un scor între 8-10%”, indică cercetarea realizată de Expert Forum.

Este interesant de aflat acum dacă această rețea coordonată a fost în vreun fel monitorizată sau măcar sesizată de către serviciile românești de informații.

Analiza Expert Forum poate fi consultată la finalul acestui articol.

Dincolo de orice teorii conspiraționiste, ascensiunea bruscă și atât de bine coordonată a unui personaj care are acum șanse foarte mari de a deveni președintele României ține de securitatea națională.

Lipsa de reglementare TikTok, element cheie

TikTok este cea mai puțin reglementată rețea socială, iar asta a contribuit decisiv la succesul lui Călin Georgescu. Așa a reușit gruparea care îl susține să îi facă o campanie electorală atât de eficientă, deși, declarativ, TikTok interzice politica.

”Poziția oficială a TikTok este că platforma nu acceptă reclame politice plătite, dar acest exercițiu de PR al lor e contrazis de realitatea în care majoritatea covârșitoare a conținutului rămâne nemarcat.

Mai mult decât atât, conturile sunt verificate superficial: ele se declară de divertisment dar fac propagandă politică la vedere. Aceasta rămâne principala problemă pentru toate conturile cu conţinut politic analizate: nu au nicio trasabilitate în viața reală, dar creează conținut cu sute de milioane de vizualizări”, explică Expert Forum.

Topul conținutului politic românesc viral pe TikTok

Potrivit acestora, pe TikTok teoria legală rămâne complet paralelă cu realitatea conținutului care circulă pe platformă: există nenumărate pagini care fac în mod explicit reclamă unui partid politic dar care pretind că sunt conturi informative sau educaționale.

Iată și topul conținutului politic românesc devenit viral din septembrie 2024 până în ziua alegerilor prezidențiale, direct corelat cu hashtag-urile candidaților la prezidențiale.

Personajele politice virale constant pe Tiktok sunt George Simion cu 589.800 de urmăritori și 240,6 milioane de vizualizări de conținut pe principalele hashtag-uri.

Marcel Ciolacu cu 208,9 milioane de vizualizări, majoritar din conținut creat de alte conturi, cel oficial al său având doar 38 900 de urmăritori.

Elena Lasconi a avut o creștere constantă, organică din august până în prezent, ajungând la 123 milioane de vizualizări ale conțintului cu hashtag-urile asociate ei. În principal sunt conturi ale USR Tineret și altele similare de promovare, din nou, contul oficial având doar 73 400 de urmăritori.

Rețeaua misterioasă a activat concomitent influencerii

În afară ce cei de mai sus, a apărut surpriza Călin Georgescu, care a realizat în ultimele 2 luni viralitatea construită de primii trei candidați în 11 luni.

Pe scurt, explicația este următoarea: Călin Georgescu a fost susținut de o rețea coordonată de conturi de promovare directă, care a activat acum 2 luni, concomitent, un grup plătit de influenceri care l-au promovat indirect pe Georgescu, fără a marca însă în niciun fel publicitatea plătită.

Călin Georgescu

Un exemplu l-a reprezentat campania #echilibrușiverticalitate, cu 2,4 milioane vizualizări, unde influencerii l-au descris după un script copy-paste pe Călin Georgescu, fără a-l nominaliza, dar folosind caracterizările pe care și le face chiar el și le-au fost livrate și lor pentru a le răspândi.

Timisoara

Cieste si...

Cele mai populare articole