miercuri, decembrie 11, 2024

Călin Georgescu a luat o decizie surprinzătaore. E iureș pe TikTok

Călin Georgescu, candidat la președinția României, a...

Noul Ford Explorer complet electric, amânat până la jumătatea anului 2024

EconomieNoul Ford Explorer complet electric, amânat până la jumătatea anului 2024

Producția și vânzările noului Ford Explorer, complet electric, vor fi amânate din această toamnă până în vara anului 2024, citând ca sursă a întârzierii noile standarde tehnice europene.

Produs al parteneriatului de profil dintre Ford și Volkswagen, noul Explorer împărtășește platforma MEB a modelului ID.4, însă Ford a luat decizia de a amâna producția pentru a se asigura că se conformează unui nou regulament ONU care privește standardizarea reglementărilor privind siguranța bateriilor.

Într-o declarație pentru Auto Express, Ford a comentat: „Suntem încântați să aducem clienților noștri din Europa Explorer electric, primul vehicul electric de pasageri produs în noul nostru centru de vehicule electrice Ford din Köln. Ford îmbrățișează noul standard tehnic pentru vehiculele electrice (Regulamentul ONU 100.3), deoarece este în concordanță cu filosofia noastră internă de a oferi clienților din întreaga lume vehicule sigure și de înaltă calitate. Acest lucru înseamnă că noul Explorer va fi acum livrat clienților în vara anului 2024”.

Producția Explorer trebuia să înceapă la uzina Ford din Köln după terminarea Fiesta, dar acum se confruntă cu întârzieri de peste șase luni față de proiecția inițială din toamna anului 2023. Nu se știe dacă aceleași întârzieri ar putea afecta și alți producători, inclusiv gama ID a VW, strâns legată de aceasta.

Noul Ford Explorer electric

Explorer adoptă o poziție mai robustă și mai agresivă decât modelele ID. cu față prietenoasă. Este mai lat decât vărul său german, dar a scăzut cu 124 mm în lungime și are o înălțime cu 40 mm mai mică, ceea ce îi conferă lui Ford un aspect mai pătrățos. Farurile LED cu lamă ale lui Ford sunt conectate de o bucată de ornament pe care designerul principal Jordan Demkiw o numește panoul „coast-to-coast” al mașinii. Există o placă de protecție argintie și o placare a caroseriei care se întinde pe toată lungimea mașinii, despre care Ford spune că le-a permis să reinterpreteze „atracția asertivă și robustă a SUV-ului iconic [Explorer] de la Ford – în special pentru clienții din Europa”.

Demkiw și echipa sa au încorporat un design al acoperișului plutitor datorită stâlpilor A, B și C negri, cu o grafică semitransparentă pe ultimul dintre aceștia care imită designul Explorer-ului cu specificație americană, care consumă multă benzină, fără a afecta vizibilitatea din spate, potrivit Ford. Cumpărătorii vor putea alege între jante de 19-21 de inci, precum și o gamă de opțiuni de vopsea exterioară.

La fel ca partea frontală, partea din spate are o formă la fel de pătrățoasă, din nou cu lumini LED conectate prin ornamente negre. În spatele hayonului lui Explorer se află un portbagaj de 450 de litri – mai mare decât cel al lui Mach-E, dar cu aproximativ 100 de litri mai mic decât cel al lui ID.4, probabil din cauza consolelor spate mai scurte. Există o podea mobilă pentru portbagaj, iar rabatarea la orizontală a scaunelor din spate dezvăluie un total de 1.400 de litri.

Noul Ford Explorer: specificații tehnice

Gama Explorer va începe cu modelul cu tracțiune spate de 168 CP, care utilizează o baterie de 55 kWh (52 kWh utilizabili) pentru o autonomie estimată de până la 350 de kilometri. Urcând în gamă, Ford oferă, de asemenea, o mașină mai puternică cu un singur motor de 282 CP, care utilizează o baterie mai mare de 82 kWh (77 kWh utilizabili). Ford spune că această versiune va parcurge până la 540 de kilometri, în timp ce viteza maximă de încărcare crește de la 130 kW la 170 kW, egalând cea mai rapidă tehnologie VW.

Modelul Explorer cu autonomie maximă primește aceeași baterie și aceleași capacități de încărcare ca și mașina din gama medie, dar cu două motoare care produc împreună 335 CP – cu 40 CP mai mult decât modelul fierbinte VW ID.4 GTX. Nava amiral Ford va parcurge 490 de kilometri cu o încărcare și poate tracta până la 1.400 kg. Toate Explorer-urile sunt capabile să se încarce de la 10-80% în aproximativ 25 de minute.

Noul Ford Explorer: interior și niveluri de echipare

La interior este locul unde Ford face cele mai mari progrese în comparație cu mașina sa soră din VW. Explorer dispune de un ecran portret reglabil de 15 inci, care este unic în a rula software-ul SYNCMove de la Ford, care permite realizarea de hărți pe tot ecranul, plus acces la toate opțiunile obișnuite de conectivitate cu smartphone-urile.

Poziția sa este reglabilă în 20 de trepte, modificând unghiul afișajului cu până la 30 de grade și oferind o vedere verticală pentru sarcini complexe, cum ar fi cartografierea viraj cu viraj, până la o orientare mai relaxată, mai potrivită pentru a naviga pe autostradă. În spatele ecranului este ascuns ceea ce Ford numește „My Private Locker” – un spațiu de depozitare pentru telefoane, portofele și alte obiecte. Mai există o altă zonă sub consola centrală pentru diverse lucruri și un spațiu de 17 litri între scaunele din față, suficient de mare pentru un laptop de 15 inch sau trei sticle de apă.

În partea superioară a planșei de bord se află o bară de sunet montată standard, care încorporează o iluminare ambientală opțională în 10 culori care reacționează la diferitele moduri de condus. Există, de asemenea, un instrumentar de bord digital de cinci inci care afișează viteza, autonomia și instrucțiunile de navigație.

Deși ne-am așezat doar într-un prototip unicat, Ford pune un accent puternic pe calitate și susține că „fiecare punct de atingere este prevăzut cu materiale moi la atingere” – inclusiv partea superioară a ușilor, care are o „elasticitate consistentă de 3 mm” pentru o „senzație de suplețe”.

Ford va păstra structura nivelurilor de echipare a Explorer destul de simplă. Doar două versiuni vor fi disponibile de la lansare: Explorer și Explorer Premium. Specificațiile exacte nu au fost dezvăluite, dar Ford a confirmat că toate mașinile vor fi dotate cu scaune cu masaj și volan încălzit, climatizare pe două zone și acces fără cheie, plus bara de sunet montată pe tabloul de bord și acel ecran de 15 inci cu Apple CarPlay și Android Auto. Premium aduce pielea artificială Sensico și iluminarea ambientală, în timp ce opțiunile includ un hayon automat și un acoperiș panoramic pe toată lungimea.

Prețurile vor fi stabilite mai aproape de lansare, dar ne așteptăm ca Explorer să aibă un preț egal cu cel al lui Volkswagen ID.4, sub cel al modelului mai premium Mustang Mach-E din gama Ford.

Toate mașinile noi și second hand. O singură căutare.

Timisoara

Cieste si...

Cele mai populare articole