BYD a folosit un eveniment de săptămâna aceasta pentru a marca o piatră de hotar în producţie şi pentru a sărbători un scop mai mare: apariţia Chinei ca o putere globală a producţiei auto.
”Cred că a venit timpul pentru mărcile chineze”, a declarat fondatorul şi preşedintele BYD, Wang Chuanfu, la eveniment, stând în faţa unei imagini cu siglele a 12 mari producători auto chinezi.
”Este o nevoie emoţională pentru cei 1,4 miliarde de chinezi să vadă un brand chinez care devine global”, a spus el.
Apelul BYD, cel mai apropiat rival al Tesla în cursa globală a vânzărilor de vehicule electrice, a generat laude pe scară largă şi a subliniat modul în care producătorii de automobile din China sunt afectaţi de concurenţă în ţară şi urmăresc creşterea în străinătate.
Producătorii de automobile din China sunt blocaţi într-un război puternic al preţurilor început de Tesla în ianuarie şi care nu dă semne de relaxare.
De asemenea, toţi concurează pe aceleaşi pieţe globale, unde se confruntă cu atenţia consumatorilor şi, uneori, cu blocaje de reglementare.
La evenimentul său de miercuri, BYD a lansat un videoclip care marchează înfiinţarea a o duzină de rivali de la producătorul auto de stat FAW Group în 1956, până la startupurile comerciale de vehicule electrice Xpeng, Nio şi Li Auto, în ultimul deceniu.
Videoclipul prezintă imagini istorice, privelişti mari şi maşini care sunt încărcate pentru export.
”Poveştile noastre sunt diferite unele de altele, dar împărtăşesc aceeaşi direcţie”, spune naratorul, adăugând referitor la pieţele din străinătate: ”Nu există nicio distincţie între ”tu” şi ”eu”.
Se încheie cu un apel adresat producătorilor de automobile din China ”să demoleze vechile legende şi să obţină noi mărci de clasă mondială”, sub sloganul ”Maşini chinezeşti”.
”Înfruntaţi realitatea concurenţei”
Videoclipul a devenit viral pe reţelele sociale din China.
Directorii de la rivalii BYD au postat note de apreciere.
”Mă simt mândru de industria auto din China!” a spus William Li, CEO al Nio, pe Weibo.
”Ar trebui să învăţăm din succesul BYD. Salut BYD! Hai să dăm un degetul mare în sus fiecărui participant în era energiei noi!” a spus Li Xiang, CEO al Li Auto, care a postat videoclipul BYD.
Alţi producători de automobile au avertizat că mesajul ar putea ridica riscuri de reglementare pentru mărcile chineze din străinătate, inclusiv în Europa, unde exporturile chineze de vehicule electrice se confruntă cu un potenţial control antidumping.
Un director executiv al Great Wall Motor din China a răspuns că producătorii de automobile chinezi ar trebui să îmbrăţişeze ”realitatea concurenţei”.
”Într-un moment atât de critic, cum pot producătorii de automobile chinezi să fie împreună?. Dacă vorbim doar despre a fi împreună, dar ne păstrăm amărăciunea în inimile noastre, ar fi mai bine să ne luptăm mai întâi, a postat vineri Wang Yuanli, Chief Technology Officer al Great Wall Motor, pe contul său de socializare Weibo.
Wang a spus mai târziu că a citat un editor senior de la China’s Auto Business Review.
În iulie, grupul industrial care reprezintă producătorii de automobile din China şi-a retras angajamentul de a evita ”preţurile anormale” intermediate între 16 producători de automobile, inclusiv BYD.
Asociaţia producătorilor de automobile din China a declarat că a recunoscut că acordul a încălcat legea antitrust a Chinei.
În mai, Great Wall a declarat că a depus un raport la autorităţile de reglementare din China împotriva BYD, susţinând că cele mai vândute două modele hibride nu îndeplinesc standardele de emisii.
BYD a respins cererea şi a spus că ar putea lua măsuri legale.
BYD şi-a extins avantajul pe piaţa de energie nouă din China, care include hibride plug-in şi vehicule electrice, cu o cotă de 37% în primele şapte luni, în creştere faţă de 29% cu un an mai devreme. De asemenea, a depasit marca Volkswagen (VOWG_p.DE), liderul de multă vreme în vânzări din China, în vânzări totale.