Campania „Colectăm uleiul folosit” va fi extinsă în Arad. Locuitorii din Arad vor putea primi ulei proaspăt în schimbul celui uzat.
După patru ani de la lansare, Carrefour România extinde campania de colectare a uleiului alimentar uzat și într-un nou magazin din județul Arad – Carrefour Market Arad Alfa, situat pe Strada Tunarilor, nr. 1A, Faleza Sud. Clienții vor putea aduce recipiente cu ulei uzat și vor beneficia de recompense printr-un mecanism simplu: pentru fiecare 4 litri de ulei uzat, Carrefour va oferi clienților câte 1 litru de ulei proaspăt.
Pentru a putea depune uleiul la punctele de colectare, clienții trebuie să respecte următoarele criterii:
- Uleiul trebuie să provină din surse vegetale și să fie curățat de impurități și apă.
- Uleiul uzat trebuie pus în recipiente de tip PET, sigilate ermetic.
- Recipientul PET trebuie să fie curat pe exterior, fără urme de ulei sau găuri.
Carrefour beneficiază de o infrastructură națională de reciclare a uleiului la care participă 84 de magazine, echipate cu urne speciale de colectare. În prezent, campania acoperă un total de 41 de județe, unde românii pot găsi un punct de colectare a uleiului uzat în apropierea casei, rezultat în urma gătitului acasă. În acest an, 11 magazine din județele Timiș, Constanța, Hunedoara, Vâlcea, Argeș, Giurgiu și Arad, precum și municipiul București, se alătură proiectului.
Lansată în 2019, campania a devenit deja o inițiativă consacrată și continuă să încurajeze tot mai mulți români să adopte obiceiuri mai responsabile. În perioada ianuarie 2022 – aprilie 2023, aproximativ 900.000 de litri de ulei uzat au fost colectați, procesați și transformați în alte resurse cu sprijinul organizației Respiră Verde, oferind aproape 240.000 de litri de ulei proaspăt marca proprie Carrefour în schimb. Prin simplu calcul, știind că un litru de ulei uzat poate polua aproximativ un milion de litri de apă, putem traduce cantitatea de ulei colectată în aproximativ 900 de milioane de litri de apă curată.
Nu doar uleiul reprezintă o sursă de poluare îngrijorătoare; vorbim și de o listă extinsă care include bateriile electrice, pentru care Carrefour a implementat în toamna anului trecut același sistem de colectare în toate hipermarketurile din țară. Din septembrie 2022 până în februarie 2023, clienții au adus peste 600.000 de baterii uzate în cadrul campaniei „Încarcă-ți bateriile cu o faptă bună”.
Ambele inițiative fac parte din programul național de colectare a deșeurilor reciclabile „Punem Preț pe Plastic”, prin care Carrefour își propune să cultive comportamente de consum responsabil printre clienți și să contribuie, prin proiecte dedicate, la un mediu mai curat înconjurător.
