duminică, mai 26, 2024

ANALIZĂ: Românii au făcut comenzi online în valoare de 180 de milioane de euro în primul trimestru din an, cea mai mare comandă a fost un televizor de peste 148.000 euro

EconomieANALIZĂ: Românii au făcut comenzi online în valoare de 180 de milioane de euro în primul trimestru din an, cea mai mare comandă a fost un televizor de peste...

”Piaţa de ecommerce din România a înregistrat un trend ascendent în primul trimestru din 2023, valoarea totală a comenzilor fiind de peste 180 de milioane de euro, în ciuda inflaţiei ridicate”, arată datele unei analizate realizate de Limitless Agency, agenţie de marketing digital din România. În T1, cea mai mare comandă plasată online a fost un televizor în valoare de peste 148.000 euro.

Conform analizei realizate în baza datelor din aproximativ 400 de magazine online, valoarea medie a comenzii a fost de 1.060 lei (214,6 euro) în perioada ianuarie-martie 2023. Totodată, au fost înregistrate 1.701.397 tranzacţii, peste 80 de milioane de utilizatori şi peste 99 milioane de sesiuni în magazinele online din portofoliul agenţiei.

Cele mai comandate produse sunt din categoriile telefoane / tablete, TV / audio – video, electrocasnice, laptopuri / desktopuri, pantofi sport, pantofi dama, ghete, botine, ceasuri, bijuterii şi ochelari de soare sau de vedere şi lentile de contact.

Cel mai scump produs comandat online este un televizor, din categoria smart TV, în valoare de 729.999,90 lei (peste 148.000 euro), achiziţionat în ianuarie 2023.

“Începutul de an indică faptul că piaţa de ecommerce îşi continuă creşterea într-un ritmorganic, tot mai mulţi români preferând să achiziţioneze produse sau servicii online. De altfel, creşte tot mai mult încrederea consumatorilor în platformele de ecommerce, având loc achiziţii cu valori mari, de mii sau sute de mii de lei. De asemenea, vom vedea o creştere şi a numărului de magazine în online, având în vedere preferinţa tot mai mare a românilor pentru a comanda produse online pentru a beneficia de avantajele oferite de acest canal”, declară Daniel Slăvenie, CEO & Partner Limitless Agency.

În contextul creşterii concurenţei în ecommerce, se resimte o creştere a cererii pentru servicii de marketing digital, piaţa de marketing online revenindu-şi spectaculos la început de 2023. De altfel, Limitless Agency a înregistrat o creştere de aproape 100% a cererii pentru servicii promovare PPC şi SEO la început de 2023 faţă de primul trimestru de anul trecut şi estimează o majorare de 30% a cifrei de afaceri, la 4,2 milioane de euro, până la finalul anului.

Retailerii online alocă bugete lunare între 1.000 de euro şi 200.000 de euro pentru servicii de promovare prin campanii PPC (Google Shopping Ads, Facebook Ads) şi campanii SEO, vizând creşterea numărului de clienţi, creşterea vânzărilor şi a valorii comenzii medii, dar şi creşterea vizibilităţii brandului.

Pentru 2023, reprezentanţii Limitless Agency estimează o creştere în jur de 15% pentru piaţa de ecommerce, punctând că este loc de o creştere dublă în domeniu.

“În condiţiile în care în prezent doar 45% dintre românii cu acces la Internet comandă online, potenţialul ecommerce-ului românesc este infinit, piaţa crescând organic de la an la an. De altfel, cu fiecare an vedem un număr tot mai mare de români care comandă online, cu vârfuri înregistrate de sărbători. Spre exemplu, cu ocazia Paştelui, consumatorii români au cheltuit cu aproape 40% mai mult online faţă de o zi obişnuită, valoarea medie a comenzii fiind de 370 lei, în creştere cu 27% faţă de anul trecut. Mai precis, a devenit deja o obişnuinţă ca românii să comande tot mai des şi mai mult online, în special de sărbători, pentru a evita aglomeraţia din magazine şi pentru a beneficia de retur gratuit. Iar această tendinţă este tot mai prezentă zi de zi, inclusiv pentru alimente, nu doar pentru produse de care nu este nevoie imediat”, explică Daniel Slăvenie, CEO&Partner Limitless Agency.

De asemenea, costurile de marketing vor creşte având în vedere concurenţa tot mai mare în online, reprezentanţii Limitless Agency recomandându-le magazinelor online să îşi fidelizeze clienţii actuali pentru a-şi optimiza costurile şi a-şi creşte vânzările.

Cu peste 10 ani de expertiză în marketing digital şi rezultate atinse pentru 2.500 de companii, Limitless Agency oferă o gamă completă de servicii de promovare – SEO, PPC, creare de campanii online, strategie, implementare şi marketing automatizat. Cu o echipă de peste 100 de experţi în promovare digitală, Limitless Agency realizează campanii de impact în mediul digital pentru companii din industriile fashion, home&deco, IT&C, pharma, bricolaj şi altele, folosind tehnici avansate şi metode inovatoare pentru a creşte profitabilitatea afacerilor. Compania gestionează bugete de 40 de milioane de euro anual şi este partener Google, Meta, Tik Tok şi Petal Ads.

Timisoara

Cieste si...

Cele mai populare articole