Producătorul auto al miliardarului Elon Musk va deschide uzina în al treilea trimestru din acest an şi va începe producţia în al doilea trimestru al anului 2024, a informat Xinhua, la o ceremonie de semnare a unui acord în acest sens la Shanghai.
Completând o uriaşă fabrică auto existentă din Shanghai, care produce vehicule electrice, noua fabrică va produce iniţial 10.000 de unităţi de Megapack pe an, echivalent cu aproximativ 40 de gigawaţi oră de stocare a energiei, care vor fi vândute la nivel global, a spus Xinhua.
Odată cu noua fabrică din Shanghai, Tesla va profita de lanţul de aprovizionare cu baterii al Chinei, care este lider mondial, pentru a creşte producţia şi a reduce costurile unităţilor sale de baterii Megapack litiu-ion şi pentru a satisface cererea în creştere de stocare a energiei la nivel global, pe măsură ce lumea tranzitează spre energia regenerabilă.
Tesla îşi generează cei mai mulţi bani din afacerea cu maşini electrice, dar Musk s-a angajat să-şi dezvolte afacerea cu energie solară şi baterii la aproximativ aceeaşi dimensiune.
Gigantul chinez de baterii CATL şi-a aprofundat, de asemenea, colaborările cu clienţi, inclusiv Tesla, în furnizarea de baterii de stocare a energiei, despre care preşedintele Robin Zeng se aştepta să aibă o piaţă mai mare decât bateriile care alimentează vehiculele electrice (EV).
Tesla are în prezent o Megafactory în Lathrop, California, capabilă să producă 10.000 de Megapack pe an.
Compania a început să producă maşini Model 3 în Shanghai în 2019 şi acum este capabilă să producă 22.000 de unităţi de maşini pe săptămână.
Tesla plănuia să extindă Gigafactory Shanghai, cea mai productivă fabrică de automobile, pentru a adăuga o capacitate anuală de 450.000 de unităţi, a informat Reuters în luna mai trecută.
Cu toate acestea, compania americană s-a confruntat cu creşterea stocurilor în Shanghai, deoarece cererea a început să slăbească în trimestrul al treilea, ceea ce a dus în ianuarie la reduceri agresive de preţuri pe pieţele sale majore la nivel global.
Creşterea vânzărilor de vehicule electrice în China, cea mai mare piaţă auto din lume, a încetinit la 20,8% în primele două luni ale anului 2023, de la 150% în aceeaşi perioadă cu un an în urmă.